Google+ Followers

2 Ocak 2015 Cuma

Eskidendi "Yeni" sevgisi

Ne varsa eskilerde var derler ya, fazlasıyla hak veriyorum. Fazlasıyla. Bir rekora bakıyorum 56'dan bu yana kırılamamış. Ve o koşullarda, yetersizlikte, yavanlıkta. Zorluğa zorluk denmeyen zamanlardan bahsediyorum. Misal; vereyim eline Panasonic antenli telefon, işin sadece bir görüşme yapmak olsun. Zor gelir birader, cebinden ATP harcıyomuş gibi zor gelir, yapmazsın.

Dedem anlatır mesela hep, köyün gençleri onlarmış o zamanlar. Para toplanmış, verilmiş buyruk dedemlere. Gitmişler en yakın vilayete, sırtlamışlar radyo getirmişler köye, 50'li yılların başlarından bahsediyorum. Yağız delikanlıymış, babaannemi almış sonra. Yani diyorum ki, yapılan işe bak, karşılığına bak.

Bırakın kardeşim yaşıyorum demeyi, bırakın artık. Mutluyum demeyi bırakın. Ben kendime yeterim demeyi bırakın. Ben seviliyorum, ben saygı görüyorum demeyi bırakın. Hani derler ya "Yüz verme yetime, döner koyar götüne." diye, aynı o hesaptan bahsediyorum. Çünkü matematiğimiz aynı o cümlenin yazarıyla. Öyle insanlar görüyorum ki, gözü yeni açılmış Pitbull yavrusu gibi dişinin tuttuğu her şeyi ısırmaya çalışıyor. Lan siktir git, herkes mi Al Pacino birader, herkes mi Tony Montana. Herkes bi Kurtlar Vadisi modunda gidiyor. Sokağa tek çıksa arkasından yaprak uçmaz salağın, karıncanın amı kadar beyni var, burnu götü eşit, stratosferde geziyorlar beraber.

Çok küfrettim farkındayım, ama bırakın artık bu işleri, çünkü o işler öyle olmuyo işte. Hürmet diye bir şey varmış eskiden. Tevekkül edilirmiş. Allah'ına bağlı, dinine düşkünmüş insanlar. Hiç sevmese Allah korkusundan kusur etmezmiş saygıda. Her şeyin adaleti gönüldeymiş. Ben de bunları o kadar dinledim ki artık, yaşamadığım şeyleri özler kıvama geldim. Eksik olmasın yaş çevrem beni hiç kimlik yaşında bulamadılar, hep 3-4 yaş yukarda seyrettim.

Eskidendi birader her amına koyduğumun yılından beklediğiniz şeyler. Eskidendi yeni yılın getireceği mutluluk, huzur, zart, zurt. Ne verebilir lan 2015 bana söyleyin Allah'ınızı severseniz. Yeni yıl bana umut mu getirecek? Yeni bir şeyden umut bekliyorsan, saat 02:33 şuan. 02:34'ee bel bağla, ondan bekle. Bana mutluluk mu getirecekmiş 2015. Kafasını getirsin. Beni mutsuz eden 3 neden varsa 2015 geldi 4 oldu. Niye diye sor, bir yıl daha bitti bir derdim bile eksilmeden, neyinden medet umayım lan ben?

Şimdi gelin de söyleyin bana hadi. Yeni bi güne uyanınca hanginiz küfretmeden kalkıyor, herhangi bir şeye? Hanginizin yeni yılı kutlama sebeplerinde eğlenmek yok? Hiçbirinizin. 

Bak, diyorum birader ben, ve bir gün "Diyorum" diye başladığım her cümle dediğime çıkıyor. Eskide kaldı yeniye hürmet. Milat bilmek eskide kaldı. Ne benim hayatım iPod Shuffle'ın son sürümü, ne de senin hayallerin Android'in KitKat güncellemesi. Ne sen bana telefon icat olmuş diye bir haber verebilirsin, ne de ben sana siyah beyaz televizyon bulabilirim. Artık sen bana büsbütün bir yeniliğin mutluluğunu yaşatamazsın. Şu dünyada adiliğin, kanıbozukluğun, şerefsizliğin, vefa bilmezliğin bizim harddiskten çıkmaması halinde, bana ne iyi niyetlerle, ne iyi dileklerle gelin.

Eskidendi yeninin sevgisi. Ne bir yıl beni kolumdan tutar attırır bana bir adım, ne de ben bir gün uyandığımda yeni bir gün diye gülebilirim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder